Plutselig utestående beløp hos forsikringsselskap
Forsikringsselskapet ringte i dag og sa at vi hadde utestående ca. 50 000,-. Selskapet hadde lagt om fakturabetalingen i juli 2016. Etter dette har de ikke mottatt innbetaling fra oss. Vi har autotrekk på alle faste regninger for å slippe å følge med på hva som trekkes. Vi har derfor trodd at alt har vært i orden. Nå, 1 1/2 år etter, får vi FØRSTE beskjeden om at de ikke har mottatt betaling fra oss pga. en feil fra deres side. Hva kan vi gjøre?
Svar:
Kanskje det går an å forhandle med dem om en reduksjon av kravet, siden det virker som om det kan ha skjedd feil på forsikringsselskapets side. Sjekk utregningen, be om at gebyrer og strafferenter strykes hvis det er selskapets feil som gjør at dere har havnet i bakleksa, og be om å få en avbetalingsordning på resten hvis det er vanskelig å betale alt på en gang.